Saturday, March 22, 2014

now is my turn...

Assalamualaikum wbt semua.

ape citer sume? hehe. lame tak update blog ni kan. :)
kesahnya, ade sesuatu yg sedang bermain di minda n hati ni. tak terluah kepade sesiape.
ya, mungkin Dia sedang mengetuk ati aku. tapi aku tak kuat.
aku cuba muhasabah kan diri ku, dan makin lame aku makin kuat.
inshaAllah ya Allah, kau bantu la hambamu ini. sekiranya itu petunjuk mu kepada ku.
AMINN.
HIJRAH, from now to be more better. mungkin seru telah tibe. cuma aku perlu kan kekuatan untuk melakukan.
ya, aku twu Dia sentiase ade.
aku akan try step by step, yang penting adalah istiqamah.
ape gune buat secare drastik tapi tak berterusan kan? hehe. betol dak?
doakan saye ye reader semue. (>_<)


"kematian tidak menunggu kita, kita tidak mampu mengubahnya. tetapi kita mampu mengubah diri kita"

"tatkala hati kita terkesan dengan perbuatan dosa yang dilakukan, itu bukti tandanya iman masih ade."





aku menguatkan diri dan muhasabah diri melalui blogger inaachik.
banyak perkongsian yg bermanfaat n semakin menggerakkan hati aku. 
antara tips tips inaachik:

bagaimana nak mula?
jawapan stereotype dulu kini dan selamanya:
mula2, katakan tidak dgn baju T lengan sekerat + skinny jeans + tudung singkat tayang dada.
oh, jgn lupa, say BIG NO to legging or jegging.  
lepastu pelan2 lah longgarkan baju, labuhkan tudung, sarung stokin.

ayuh sahabat... kita mula! pelan2 kayuh... 
tanamkan azam dalam2... usaha habis baik... insyaAllah Allah bantu.
takyah tunggu tahun baru... hari ni terus!
perkara baik jgn ditangguh! :)

dikala kamu terkesan dan mula muhasabah diri, hakikatnya Allah sedang mengetuk hatimu...


#doakan saya ya reader reader semue.

No comments:

Post a Comment